بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهشت گمشده شیراز

بهشت گمشده شیراز

تنگ بستانک معروف به بهشت گمشده

تنگ بستانک یکی دیگر از زیبایی های طبیعی ایران است که به به بهشت گمشوده معروف است.

 مرودشت ، کامفیروز ، استان فارس ، ایران در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز در منطقه حفاظت شده بهشت ​​گمشده (شمال غربی 330) و در حومه کوه، روستایی واقع شده است که با هیچ وسیله ای قابل دسترسی نیست بلکه فقط با پای پیاده قابل دسترسی است. این روستا دارای ساکنانی خون گرم ، چشم انداز سالم و آرامش بخش است.

جاده های آسفالت شده از طریق شالیزارها و درختان بلوط در مناطق کوهستانی شمال غربی شیراز به دره ای دلربا می رسد که محلی ها به آن بهشت ​​گم شوده آن میگویند. قدم زدن در این منطقه که Tangeh Bostānak نیز نامیده می شود ، نوید یک تجربه مسحورکننده از طبیعت را می دهد. بهشت گمشده که در ارتفاعات زاگرس واقع شده است و مانند سرزمین موعود آسمانی متعلق به خدا به نظر می رسد.در حدود 3 کیلومتری سرچشمه های آبشار تنگه بستانک ، رودخانه ای پرتلاش از میان سنگ ها عبور می کند و باغ ها و دشت های سرسبز راه خود را از سد دورود-زن تغذیه می کند.

ترکیبی از طبیعت اصیل و یک آبشار کوچک و چشمگیر در قلب آن میتواند شما را برای مدتی زندگی شهری و افسردگی و اضطراب آن جدا کند.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

بلوط- بنه- ارس- بادام کوهی- زالزالک- دافنه- کیکم- تنگرس- ارژن- بو مادران- درمنه- اویش- دنایی و اویش شیرازی از گیاهانی است که در تنگ بستانک رشد میکنند.

در این منطقه حیوانات و پرندگانی مانند خرس قهوه ای- کفتار- رودک- راسو- گربه وحشی- بز- و پازن- خارپشت ایر انی- سنجاب ایرانی- هامستر دم دراز- خرگوش- روباه- شغال و گراز- کبوتر جنگلی- کبک و انواع پرندگان شکاری یافت میشود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده